Plutselig i Costa Rica

Så var vi kommet til Costa Rica. Vi sto opp kl 05.30 i morges for å spise frokost og komme oss til flyplassen i Panama City.
Vi tok flyet kl 09.30 og landet kl 09.25 :-D. Første gang jeg har opplevd å komme frem 5 min før jeg reiste. Da har vi flydd fort altså :-D.
Neida, Costa Rica ligger en time etter Panama. Så nå er vi altså 7 timer etter Norge.

Vi har hatt en fin dag, men myyyye busskjøring.
Vi reiste rett fra flyplassen opp til en vulkan 2500 moh. Poas-vulkanen.
En av 10 aktive vulkaner her i landet.
Vi kunne dessverre ikke se krateret i dag pga tåke, fikk et glimt noen sekunder når tåken blåste litt vekk.
Men uansett var det en flott tur. Mye fjell og frodig vegetasjon. Så det ble endel bilder av blomster og skog :-D.

Litt av utsikten fra bussvinduet.

Så var vi innom en kaffeplantasje på vei ned til San Jose igjen.
Ikke veldig spennende å se hvordan man planter og behandler kaffebønner, men det er jo alltid sånn på guidede turer. Litt forelesninger må man tåle.
Men vakkert var det der ihvertfall.

Synes denne blomsten var så vakker. Den var omtrent like stor som et hode.

Da vi kom inn til San Jose skulle vi inn på et gullmuseum.
Min søster og jeg løp gjennom og spaserte heller en tur i byen istedenfor mens resten av gjengen var der inne.
Jeg poster heller bilder av det en annen dag.
Er kjempetrøtt. Nå skal vi ut å finnes oss litt mat.
I morgen er det tidlig opp igjen og avgårde til Karibien.
Skal bli deilig med et par dager der 🙂

#reiser #reise #ferie #costarica #mellomamerika #gruppereise

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top