En fantastisk opplevelse!!!

Som skrevet før så var dette en helt fantastisk opplevelse. Vi gikk ombord i båten kl 13 tirsdag og seilte rundt i bukten med de ca 3000 kalkstein-klippene. Stemningen på båten var fantastisk. Alle var like begeistret for turen. Selv om de fleste i gruppen er ganske bereist virket det som denne turen var unik for alle. Lugareme på båten var helt topp med eget bad og toalett.

Selvfølgelig ble vi servert sjømat til både lunsj og middag. Skjell, blekksprut og krabbe som jeg ikke er noe glad i. Men jeg fikk nå en liten fiskebit ihvertfall. Så må jo innrømme at jeg var ganske sulten det døgnet vi var her. Sikkert sånn de har det på Robinson expedisjonen 😀

Etter lunsjen gikk vi på land på en av øyene hvor det var en grotte. De kalte den for overraskelsens grotte. Den var helt enorm da du kom inn. Så ut som et smalt lite hull fra bakken, men det åpnet seg en hel verden når du kom inn i den. Veldig spennende.

Det var 139 trappetrinn rett opp klippen til inngangen og 170 ned igjen. Vi gikk inn på en siden og ut på en annen. Jeg må laste ned noen flere bilder senere.Internett her er litt tregt. Har så mangen flotte bilder herfra. Lyssettingen i grotten var helt fantastisk. De sier det bor en drage her inne, jeg så ikke den, men som dere ser på første bilde av grotten, er det noe som ligner på dragens private deler 😀

Det var ganske spesielt å seile rundt i denne bukten. Mangen vietnamesere bodde her på sjøen. De drev med fiske, skjell- og fiskeoppdrett eller handel fra små båter. Folkene minner meg mye om filippinere. Vennlige og behagelige folk. Kanskje litt mer reserverte enn filippinere.

Her er en dame som kommer bort til båten vår for å selge bolerte skjell og andre suvenirer.

Her er en som selger frukt og snop. Så ut som de også bodde inni båten. Utrolig at den lille ungen var så rolig. Tror ikke det hadde gått så  bra med norske barn 😀

Midt uti der gikk vi tom for disel. Var visst ikke noe krise det, det tok noen minutter som kom det en liten tankbåt og fylte oss opp. De lo når de så oss, vi hadde jo aldri opplevd sånt før og det leste de visst ganske tydelig i fjesene våre. Spennende altså.

Det var helt fantastisk å sitte oppe på dekk i solnedgangen. Dette er livet altså.

Det var en trivelig kveld på båtdekket. Satt der med godt selskap og god drikke.

Jeg var oppe igjen 05.30 for å få med meg soloppgangen. Da var allerede selgerene begynnt å ro rundt. Herlig.

Den flotte båten vår.

Jeg har mye annet jeg vil skrive om fra denne turen. Blant annet når vi rodde inn i en liten innsjø og så aper. De svømte i sjøen. Aldri sett før.

Men det får bli senere i dag. Nå skal vi på sykkeltur til en landsby. So, take care for now….

#reise #ferie #rundtur #båttur #halong #innsjø #gruppereise #grottetur #albatrostravel #norskereiseblogger #Vietnam #asia

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

2 thoughts on “En fantastisk opplevelse!!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top