1. dagen i Hanoi, Vietnam

Gatekjøkken i Hanoi 🙂

Det ble solgt mat og alt mulig på alle fortauene i hele byen.

Synes dørene på dette tempelet var det vakreste.

To eldre menn som spiller kinesisk sjakk.

Vi ble syklet rundt i gamlebyen. Luksus..

Litt av trafikken her i gamle bydelen.

 

Jeg sovnet som en stein etter frokosten i dag og våknet ikke før litt før kl 15.00. Da var det bare å komme seg i dusjen og forte seg å møte de andre i gruppen.  Vi tok rikshaw rundt i den gamle bydelen. Så herlig å sitte sånn å se på den vanvittig levende byen. Det bor 9 mill her i Hanoi og de regner med at det er 4 millioner som har moped. Utrolig nok flyter trafikken veldig bra. I dag er det jo søndag da, så vi har nok ikke sett det verste. De har tafikkregler men hovedsaklig forholder du deg til at du har vikeplikt til den som er foran deg. Ser ut som det fungerer godt for de. Det er noen lyskryss her, men det er ikke noe å blry seg om. Hvis du går rolig ut i veien kjører bilene slalom rundt deg.

Vi spiste sammen alle sammen i kveld. Det ble vel en 6 retters middag tilsammen. Veldig god mat, men ikke så krydret som jeg trodde den ville være. Så det er jo bra de alltid setter litt chilli på bordet også da. Tror det kommer til å bli mye nudelsuppe disse dagene og selvfølgelig kylling med ris.

Det ble en tidlig kveld tilbake på hotellet. Har ennå litt søvn å ta igjen kjenner jeg. Satt utenfor hotellet en stund med noen andre fra reisefølget i sted. Veldig greie folk som er med på disse turene. Virker som alle har reist endel og ikke synes charter-turer er noe særlig spennende. Vi har ihverfall masse å snakkeom sammen. Herlig å være med på tur der alle har samme interesse for reising og kulturer. Kommer nok til å lære mye på denne turen.

#Vietnam #Asia #Hanoi #rundtur #gruppereiser #albatrostravel #norskereiseblogger

 

 

 

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top