Høydepunkter og masse bilder fra New York

Da var vi altså hjemme igjen etter 12 dager i New York. Masse gode minner å se tilbake på. Og jeg er så glad for å få reise på tur igjen med mine søsken, det har vi ikke gjordt siden vi var liten. Har lagt på meg 2 kg på turen og brukt sykt mye penger. Har ikke vært en helsereise kan man si :-P. Når jeg er på sånne turer blir jeg veldig motivert til å trene og spise sundt når jeg kommer hjem. Så nå  er det hardtrening og sparing frem til neste tur.

Båttur på Hudson river. Skyline av Manhatten. Var ganske disig pga varmen, så blir ikke veldig bra bilder.

Beste Mojitosen ever fant vi på en thai-resturant i 9.evn. Mojitos med skogsbær. Nammenam

Hop on hop off buss på TimeSquare. Må ikke stå i bussen, da får du et lyssignal i skallen. Her er bakhodene til reisefølget mitt.

Leker litt med kamerainstillinger utenfor blokken vår. Kuuult

Her er visst det minste postkontoret i #NewYork. De kalte det The little postoffice!!!!!

Neida, jeg har ikke blitt en gammel pensjonist ennå, men synes det var kjempekoselig å mate ekornene i parken.

Ground Zero. Vi var ikke inne på område fordi vi ikke hadde id med oss den dagen.

May we never forget!

Det ble produsert nok søppel i denne byen. Sånne hauger lå det utenfor nesten alle bygningene hver dag. Hadde nok å gjøre disse søppelbilene.

En som samler flasker i BatteryPark . Dette har han gjordt før.

Båten som går fra Battery Park til Frihetsgudinnen.

Joda, de har sånne skolebusser. Det er ikke bare på film.

Det mest spennende bilde jeg fikk tatt i Bronx. Been there…….

En liten del av China town. Vi reiste med buss herfra når vi skulle til Niagara. Tidlig om morgenen. Da så vi folk som trente taichi i parkene, akkurat som i China. Morsomt. Vi kom også tilbake her neste kveld. Chinatown var et skittent stinkende sted. Egentlig ikke mye å se.

Var en dag på Guggenheim museet. Kan anbefales. Desverre ikke lov å ta noen bilder inne.

Vi hadde en kjempeartig kveld på Madam Tussauds. Her er jeg med favorittenraperen min Tupac

Han var ikke så veldig intressert i meg han der Brucen 🙁

Peace and love Dalai Lama

Vi kom oss opp i 86. etasje på Empire State Building også. Fantastisk utsikt. Har ganske mangen bilder herfra, men holder å poste et tenker jeg 🙂

Nei…Et til…. Min kjære lillebror speider etter de beste motivene.

New York New York.

På vei til Niagara stoppet vi i WatkinsGlenStatePark Fantastisk sted. Vanskelig å gjengi denne naturopplevelsen med bilder. Og hvilke bilder skal jeg egentlig poste? Har ganske mangen herfra også.

Vi ble kjørt til toppen av fjellet, så fikk vi en time på oss til å gå ned hvor bussen ville vente på oss igjen. Kunne tenkt meg noen flere timer her og heller gått oppover.

Vakkert vakkert

Mine to yngste brødre. Proff-fotogafene 🙂


Klar for båttur på Maid of Mist. Inn i Niagarafossen. Regnponsjoen hjalp bare litt….

Siste bilde jeg tok før vi forsvant inn i fossen (ikke helt inn selvfølgelig :-P) Skummelt…

Niagara Falls. Så glad jeg fikk oppleve 🙂 Nydelig vakkert. Men byen var det kjedeligste stedet jeg har vært. Utenom Fridays og Hard Rock cafe var det noen food cort der som jeg ikke ville anbefalt noen å spise. Og sinnsykt dyrt var det også. Har dere mulighet, kom dere over til den kanadiske siden. Det gikk desverre jeg glipp av.

Til og med biene i New York har fått seg høyhus. Stilig

Siste dagen, noen timer før vi skulle på flyplassen, fikk vi komt oss ut til Statue of Liberty. Se den blå himmelen, ikke en sky å se. Ble ganske så hett den dagen.

Nå har jeg ikke postet bilder fra takterassen vår, men det har jeg jo gjordt tidligere. Men det var virkelig et høydepunt på turen når vi oppdaget den. Mangen fine stunder der oppe 🙂   Og et annet høydepunkt var jo selvfølgelig Comedy Night. Hysterisk morsomt. De sensurerer seg ikke mye her de som står på scenen.

Skal spørre brødrene mine om jeg kan få noen av deres bilder. Da får dere se noen flotte stemningsbilder fra turen vår.

#reiser #newyork #USA #Amerika #ferie #storbyferie #familietur #søskenpåtur

 

 

 

 

 

 

 

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top