Niagarafossen

Vi sto opp grytidlig i dag for å gå over grensen til Canada. Selvfølgelig måtte den være stengt i dag pga øvelser. Angrer sånn på at jeg ikke var med over i går kveld. Den beste utsikten til Niagarafossen er fra kanadisk side. Jaja, jeg fikk nå fossen på ganske nært hold fra nesten alle sider likevel. Vi tok båten utpå innsjøen. Maid of the Mist. Vi ble ganske våte alle sammen. Båten gikk veeeeldig nærmt fossene. Må innrømme jeg kjente på ørlite redsel der 😛 . Veldig spennende tur.

Vi reiste med buss fra Niagara by kl 12.30 og var i NY litt over kl 20 i kveld. En lang busstur. Fikk to korte pauser på veien. Kjørte forbi masse vakker natur. Kornåkre, maisåkre til og med vinplantasjer og masse løvskog. Selv om sommeren varer litt lengre her har mangen trær fått høstfarger.

På bussturen satt guiden på The Dictator. Tror ikke hun visste hvilken film det egentlig var. Det var jo folk fra Israel, Tyrkia, India, Kina, USA og andre land på bussen. Min søster og meg satt nå å lo av filmen, men var jo samtidig litt bekymret for at noen skulle bli fornærmet. Jaja, litt humor må man jo ha.

Så da var vi altså tilbake i the big apple, byen som aldri sover. Har bare 2 1/2 dager igjen her. Om å gjøre å skvise alt vi kan av de 🙂

Der nede er båten vi var i. Skummelt

Niagarafossen er egentlig tre fosser. Den nærmeste heter American Falls , så Horseshoe Falls og Bridal Vail Falls. Hmmm brudesløret har vi jo hjemme i Norge også.

#Niagarafossen #USA #newyork #Amerika #reiser #ferie #familietur #søskenpåtur

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

One thought on “Niagarafossen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top