En ny herlig dag i Bergen

I dag har jeg slept med meg min datter og svigersønn i Stoltzekleiven. En beintøff rute fra Sandviken opp til Sandviksfjellet. Det er 314 m. i høydeforskjell fra start til slutt fordelt på 910 meter. Så da kan du tenke deg at det er bratt. En stigning på mellom 20 og 40 % hele veien. Svir skikkelig i både lår og lunger.

Det var min datter sin første tur opp etter hun fikk sin datter, er imponert over at hun tok utfordringen. Og småen var med selvfølgellig. Hun satt trygt i en bag på magen til pappa. Mestringsfølelsen var enorm hos oss alle når vi kom oss til topps. Og lille tulla så kjempefornøyd ut, hun sovnet på nedoverveien. Sikkert slitsomt for henne og å gå Stoltzen :-D.

Ikke noe vanlig søndagstur dette her nei 😀

Så langt var vi komt nå………..

Melkesyren! Ja, det er rette navnet på stien…

YES! We made it……Disse trappene synes jeg er de verste.

Nydelig utsikt over Bergen by. For bare noen år siden var Stoltzen bare for spesielt intresserte, men nå ser det ut som hvem som helst går opp over her. Mangen går på tid. Tror beste tiden opp her er rundt 7 min. Mens andre lett kan bruke en time. Synes vi gjorde en veldig bra tid i dag, siden det var min datter og svigersønn sin første tur. Men tiden holder vi hemmelig i dag 🙂

Skredderdalen. Tenk at dette bare er noen minutter fra Bergen sentrum. Nydelig!

 

En flott tur. Og nå har jeg vært på fjelltur 5 ganger denne uken. Synes det er bra gjordt. Så nå føler jeg meg mer klar for pilgrimsturen min i august 🙂

 

 

 

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top