Resten av reiseåret

Nå er vi nesten kommet havveis i dette året og jeg har “bare” reist 3 ganger. En liten shoppingtur i London i mars. Bali 2 uker i april. En weekend i Oslo, på konsert. Jeg hadde billetter og skulle egentlig til Sierra Leone i mai i år, men jeg fikk litt kalde føtter. Vest-Afika er ikke det minst stressende stedet å reise for en hvit dame. Jeg får vente med den delen av verden til jeg har noen trygge å reise med 😀

Resten av reiseåret mitt tror jeg blir veeeeeldig spennende og variert. Jeg har booket fly til Paris nå i juni. Bare en langhelg fra 19.-24. Hadde jo egentlig tenkt å se Paris da jeg var så mye i Frankrike, men ble aldri tid til det. Så skal jeg altså på en liten rundreise i Kina 10.-20. juli, der vi besøker Beijing, Xian og Shanghai. I august blir det pilgrimsvandring i Pyrineene. Flybilletter er booket 30.juli til Bayonne i Frankrike, så ser vi hvor langt vi kan vandre på 2 uker. Tilbake 12. aug. 9.-20. september skal jeg på USA tur med mine søsken. Det blir storby og sikkert masse shopping i New York og Miami. Siste turen som er planlagt dette året er til Vietnam. Da er det sykkeltur og rundreise med Jomfrureiser 2.-16. november.

Akkurat nå er det bare oktober og desember jeg ikke har noen reiseplaner. Tenker jeg kan klare å svise inn en weekentur i Praha, Krakow eller en annen spennende by jeg ikke har vært i, hvis jeg har mer penger på kontoen min da 😀

 

 

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top