10 land i Asia, 37 igjen…….

Ja, nå har jeg besøkt mitt 10. land i Asia. Indonesia. Så da har jeg altså vært i Thailand, Laos, Myanmar, Singapore, Brunei, Indonesia, Filippinene, India, Palestina og Israel. Det er vanskelig å si ha som er favorittlandet, men har jo Filippinene dypt i hjertet mitt. Siden vi bodde der nesten i et år så er vel det ganske naturlig. Savner virkelig kaoset i Manila, de vennlige folkene, gleden og ikke minst klimaet. Fikk e-mail fra en venninne derfra i går og da ble jo savnet litt sterkere. Hadde vært herlig å fått mulighet til å få vært der en lengre periode igjen og hjulpet til på rehab-senteret for kvinner igjen. Kanskje en gang………… Ellers vil jeg jo si at Singapore er et utrolig herlig sted. Om du har oppholdt deg i Sør-øst Asia en stund og er frustrert over skitt og trafikk og bråk er det en befrielse å komme til Singapore. Det gjorde vi et par ganger da vi bodde i Manila. Så reint og fint, moderne skyskrapere og “normal” trafikk. Mangen store grønne parker i byen. En oase med masse frisk luft. Og ikke minst, ingen som legger merke til om du er hvit- eller mørkhudet. Thailand var det første landet jeg forelsket meg i i Asia. Der var jeg første gang i 2003 og det er vel derfor jeg ble så nyskjerrig på de andre landene.

Jeg skal besøke to land til i Asia i år. Kina i juli, det blir en rundreise fra Beijing til Xian til Shanghai. Det er Albatros Travel som arrangerer turen. Jeg vil altså reise med en gruppe mennesker jeg ikke kjenner, der noen andre har laget hele programmet. Blir en ny og spennende opplevelse.

I november skal jeg på sykkeltur i Vietnam. Vet ennå ikke hele programmet der. Det er sammen med Jomfrureiser. Min søster og jeg var med til Miami med de i fjor og var veldig fornøyd med det. Bare jenter på tur. Blir mye morro av sånt 🙂

Hestedrosje i Manila, i pøsende regnvær 😀

#Asia #reise #ferie #frivilligarbeid
 

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

2 thoughts on “10 land i Asia, 37 igjen…….

  1. Gled deg til Kina! Har akkurat kommet hjem fra klassetur til Beijing, Luoyang og Xian, så har vært noen av de samme stedene du skal. Xian er bare helt nydelig!
    Veldig spennende å lese om alle reisene dine, forresten 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top