Dag 11 i paradis…… Bali

Er på hotellet igjen etter en lang dag med masse inntrykk.
Vi leide bil med sjåfør for å reise til Ubud og til Kintamani. På veien stoppet vi på et treskjærings-verksted og et galleri med malerier. Det er så fantastisk mye fint håndverk her. Jeg ville gjerne fylt opp en hel varebil og tatt med meg hjem. Men tror jeg har fylt opp kofferten min, så fikk bare med meg to små malerier til. Har da altså kjøpt 4 tilsammen her.
Jaja, får bare hive ut det jeg har hjemme.
Vi kjørte også innom Goa Gajah, Elephant Cave. Et tempel fra 1100 tallet. Dette er en tempelplass både for buddhister og hinduister.
På veien ned til tempelene satt en mann med en svær slange. Jeg som er så glad i sånne kryp måtte jo bare gå å hilse på. Det var en diamant pytonslange, hun het Esther, 7 år og 25 kg. Helt nydelig. Jeg fikk holde og klappe på henne ( bilder kommer ).
Jeg fikk til og med Evyen til å holde henne. Første gang hun har turt noe sånt. Står respekt av det :-).
Vi kom oss omsider til Kintamani, en aktiv vulkan 1770 moh. Spiste lunsj der og nøt den vakre utsikten over vulkanen.
Etter det kjørte vi til Ubud, en liten landsby noen mil utenfor Kuta.
Sjåføren sa det var en typisk balinesisk landsby. Men det vi så var et marked for turister og hovedgaten fullt av suvenirbutikker.
Det er fremdeles konge i Ubud og det er visst han som bestemmer hvilken butikker og restauranter som skal få åpne her. Så vi så noe heldigvis ingen av disse store amerikanske kjedene.
En del av palasset er åpent for publikum. En fin hage med noen templer i.
Det var noen barn som øvde seg på balinesisk dans der. Fasinerende å se på. Ser jo ut som de vrir alt ut av ledd.
Turen i dag tok nesten 10 timer og alt i alt var det en flott dag.

#biltur #Indonesia #Bali #jentetur #reise #ferie

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top