Dag 1 i paradis….. Bali

Vi landet litt over kl 12 på formiddagen på Densapar flyplass på Bali. Det er et helt år siden sist jeg var i Asia, da på Filippinene og i Brunei. Helt fantastisk å være tilbake i denne delen av verden.
Det var 31 grader da vi landet, så det tok ikke lang tid før vi var våt av svette, der vi kom med langbukse og genser fra kalde nord.
Som vanlig første dag er man jo bare sliten og trøtt etter den lange reisen og jetlag, men vi har nå vært rundt å orientert oss litt.
Vi bor på Hotel Kuta, et helt greit 3 stjerners hotel. Vi betalte bare 2000 kr for 2 uker her, så man skal vel ikke forvente seg allverden.
Men betjeningen er hyggelig og det er ganske sentralt. 10 min å gå til en av strendene.
Og yes, vi er i Asia , folkene er kjempeskjønn og hyggelig. De hilser og ønsker deg velkommen alle steder du går.

Vi betalte 150 000 IDR, Indonesiske rupiah for taxi fra flyplassen til hotellet vårt. Sikkert en overpris for 10 min kjøring, men sånn er det jo ofte. Vi betaler det de vil ha første turen så finner vi alltid ut første dagen hva som egentlig er greie priser her :-).
1 mill av disse pengene er litt under 600 norske.
I dag har jeg tatt ut 1,5 mill , føler meg veldig rik her :-D.

Nå har vi gått litt nedover hovedgaten på Kuta. Minner mye om Thailand, samme smilende folkene. Varmen og luktene og kontrastene. Flotte hoteller og kjøpesentre innimellom halvferdige nedslitte hus. Selvfølgelig masse hunder og høns som går rundt å roter i søppelplasser. Og disse små tempelene utenfor husene som de ligger matoffer til gudene i hver morgen.
Jeg kan aldri få nok av Asia. Går rundt å suger til meg alle inntrykk og nyter virkelig å være her.
Men i dag blir det en tidlig kveld…. Trenger en god natt søvn, så vi er klar til å ta inn alt her nede 🙂

#Bali #Indonesia #asia #ferie #reise #jentetur

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top